logo_CROSCO hotline 3

.

Motokolobežka CROSCO S-LINE

(kolobežka s prídavným elektrickým pohonom/motorom – športová verzia)

!!! Ľutujeme ale tento  exkluzívny model je vypredaný a jeho výroba ukončená. Prejdite prosím na aktuálnu ponuku – model CROSCO E-LINE !!!

S hrdosťou nám vlastnou Vám prinášame absolútnu novinku v produktovej línii CROSCO, rýdzo slovenský, elektrický, športovo ladený, vysoko exkluzívny model motokolobežky CROSCO v limitovanej 5 kusovej edícii s označením CROSCO S-LINE.

.

(viac fotiek nájdete v galérii produktu na konci tejto stránky)

CROSCO model S-LINE (skratene CROSCO S-LINE) vznikol ako prirodzená reakcia na požiadavky časti CROSCO klientely na športovejšie ladený model motokolobežky CROSCO s výkonným elektrickým pohonom vhodný na jazdu aj mimo spevnené komunikácie (ľahší terén, poľné/lesné cesty), pre jazdu v sede ale aj trvale v stoji, ergonomicky vhodný a aj pre vyšších zákazníkov/jazdcov s telesnou výškou aj nad 185 cm (v pohode aj 200cm!) a pri dodržaní kvalitného vypracovania a prijateľnej cenovej hladiny aj napriek dielenskej “malovýrobe”. Niečo z vyššie uvedeného spĺňa existujúci benzínový model CROSCO B-LINE, niečo zas elektrický model CROSCO E-LINE, ale riešenie ktoré pokryje všetky uvedené požiadavky v portfóliu CROSCO doposiaľ chýbalo. Keďže CROSCO-m žijeme rozhodli sme sa to zmeniť. Postavili sme si testovací prototyp modelu S-LINE a po úspešných celosezónnych testoch v každom teréne, počasí a maximálnom zaťažení a po pozitívnych reakciách okolia sme sa rozhodli ponúknuť tento skvost vo finálnom prevedení aj vam!

Prečo označenie S-LINE?

Názov modelu “S-LINE” vznikol prirodzenou cestou, obdobne ako názov modelu B-LINE /Benzínová línia/ resp. E-LINE /Elektrická línia/) ako skratka pre SPORT-LINE (športová línia). Označenie „S“ vychádza aj z úplného a výstižného popisu tohoto modelu v angličtine – Special Slovak Sport SuperSelection  (špeciálny slovenský športový „supervýber“). Je len úplnou náhodou, že uvedené označenie „S-line“ používa aj jeden nemecký prémiový producent automobilov pre svoje TOP produkty… ale my sa na neho za to vôbec nehneváme 😊

 

Našim cieľom bolo vytvoriť CROSCO TOP produkt z toho najlepšieho čo CROSCO v edícii B-LINE a E-LINE doposiaľ dalo svetu v spojení s ďalšími špičkovými, overenými a spoľahlivými technológiami v oblasti pohonov, akumulátorov a ďalších úžitkových ale aj dizajnových doplnkov s ohľadom na nízku hmotnosť, vysoký výkon, špecifické jazdné vlastnosti aj mimo ciest a exkluzívny dizajn stroja, a to všetko aj pre vyšších resp. športovejšie ladených jazdcov. Našim cieľom bolo tiež ponúknuť tzv. FULL model so všetkým čo jazdec zvyčajne potrebuje a to už v základnom, štandardnom vybavení stroja – proste model „All In One“ (všetko potrebné v jednom balíčku), pričom cena stroja neprevýši konečnú cenu existujúceho modelu E-LINE v rovnakej konfiguracii výkonu a doplnkov.

Model CROSCO S-LINE vznikol v čisto slovenskej réžii ako lokálna aktivita nás, ako exkluzívneho CROSCO partnera pre SR a jeho produkcia je obmedzená na maximálne 5 jedinečných, originálnych a exkluzívnych exemplárov. CROSCO S-LINE proste nie je a nebude možné zakúpiť nikde inde iba u nás a to len do naplnenia deklarovaného počtu strojov. Tým sa nový majiteľ motokolobežky CROSCO S-LINE stane exkluzívnym vlastníkom skutočne jedinečného stroja a môže si byť istý, že nech sa pohne na svete kamkoľvek, stretne maximálne štyroch ďalších podobne šťastných jazdcov 😊.

 

Ako základ CROSCO S-LINE je použitý dizajnovo vydarený, vysokopevný ručne zváraný ALU rám (kostra) s hrúbkou steny až 2.5mm, známy z modelu CROSCO B-LINE pre jeho vynikajúcu ergonómiu (hlavne pre vyšších jazdcov), vyšší posed a nižšie položené nohy jazdca oproti modelu E-LINE. Vyšší posed a nižšie položené chodidlá nôh pri optimálnej výške riadidiel (nastavitelné až do 120cm) umožňujú pohodlnejšie prenesenie ťažiska jazdca z posedu do postoja pri prejazde nerovnosťami, resp. prirodzene pohodlnejšiu jazdu v sede ale aj trvale v stoji. Rokmi a zákazníkmi overená ergonómia a kvalita rámu modelu B-LINE spolu so zvýšenými a širšími riadidlami z BMX edície cyklokomponentov zn. LONGUS a výškovo nastaviteľným predstavcom riadidiel zn. ZOOM umožňuje pri modeli S-LINE pohodlnejšiu jazdu na ceste aj v teréne aj poriadne vysokého jazdca. Rozšírená vysokopevná duralová CROSCO stupačka COMFORT vo farbe stroja, šírky 25cm a hrúbky až 6mm, známa z modelu B-LINE, s protišmykovou úpravou a s doplneným bočným stojanom pre pohodlné a bezpečné parkovanie na každom povrchu je prirodzenou a štandardnou súčasťou modelu S-LINE. Pre porovnanie uvádzame maximálne výšky stupačky/sedla/riadidiel u jednotlivých modelov S-LINE, B-LINE a E-LINE v cm: S-LINE 19/80/120, B-LINE 19/80/108, E-LINE 25/72/104.

Ako pohon stroja bol pre CROSCO S-LINE bez najmenšieho zaváhania zvolený najnovší model dizajnovo vydareného pulzného BLDC* HUB** motora zn. GoldenMotor MagicPie5 (GM MP5) pre vysokú spoľahlivosť, bezúdržbovú supertichú prevádzku, možné jednoduché a rýchle nastavenie parametrov motora cez USB aj v domácich podmienkach, najefektívnejší prenos výkonu/sily pri maximálne efektívnom spracovaní dodanej energie z akumulátora. Motor napájaný jednosmerným prúdom z akumulátora 48V (popis ďalej) umožňuje dodať stroju výkon až 1000W a dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 38 km/hod. – elektronický tempomat je v sérii MagicPie už samozrejmosťou. Motor GM MP5 je overený a vysokokvalitný produkt a nič lepšie pre potreby pohonu kolobežky (zadný pohon + jazda bez pedálovania/príšľapu) na trhu proste dostupné nie je! Pre dodržanie originálneho CROSCO dizajnu je motor MP5 osadený v špeciálnom ALU ráfiku v dizajne predného kolesa CROSCO („stealth design“ – dizajn prúdového motora). Akcelerácia/rýchlosť stroja je ovládaná tzv. „otočným polplynom“, t.j. otočným akcelerátorom (nie páčka!) špeciálne nadizajnovaným pre možnosť pevného uchopenia pravého riadidla (gripu) pri udržaní stabilnej polohy plynového akcelerátora aj pri jazde v teréne či v stoji, kedy pri presune ťažiska jazdca zvyčajne dochádza aj zmene polohy pravého zapästia a tým aj polohy plynu, čo pri beznom type rychlopalu (plynovepl ovládača) spôsobuje neželané zmeny rýchlosti. Vzhľadom na vysoké sily pôsobiace na os motora pri akcelerácii resp. brzdení motorom pri rekuperácii je pre zvýšenie spoľahlivosti a bezpečnosti použitý originálny CROSCO torzný kit v mieste montáže motora voči rámu (v osi zadného kolesa). Viac o motore MP5 tu – detaily motora.

    • BLDC motor = Brushless DC motor = bezkartáčový motor napájaný jednosmerným prúdom
  • HUB motor = motor osadený priamo v tele/osi kolesa 

.

Ako zdroj energie je pri CROSCO S-LINE použitý rozmermi jeden z najmenších a najľahších značkových Li-ion akumulátorov na trhu, veľmi výkonný 48V 20,3Ah Li-ion akumulátor Panasonic „postavený“ v certifikovanej fabrike v Českej republike z vysokokvalitných, spoľahlivých a navyše triedených a jednotlivo testovaných značkových Li-ion článkov Panasonic 18650PF s najmodernejšou technológiou LiNiMnCoO2/NMC.  Je tak garantovaná vysoká spoľahlivosť akumulátora ako celku ako aj jeho jednotlivých článkov, čo je pri elektrovozidlách jeden z prioritných atribútov spoľahlivosti a následnej spokojnosti užívateľa. Akumulátor je u nás hermeticky uzavretý v zdvojenom samovulkanizačnom obale čím je chránený proti vniknutiu vlhkosti a vody a je osadený v špeciálnom držiaku pod sedlom. Použitý akumulátor je najsilnejší Li-ion akumulátor na trhu ktorý sa konštrukčne ešte vojde do podsedlového priestoru stroja a umožňuje dojazd až 80km na jedno nabitie, čo v drvivej väčšine zákazníkom pri hobby využití stroja úplne postačuje. Viac o akumulátore tu – detaily akumulátora.

.

Dizajnovo úžasné, liate, 20“ lúčové ALU kolesá podčiarkujú originálny dizajn CROSCO, tiahnúci sa naprieč všetkými modelmi CROSCO. Absencia klasického “špajdlového” výpletu dáva kolesám vysokú pevnosť, nosnosť a odolnosť, a tým časovú a tvarovú stálosť bez nutnosti častých servisných zásahov (centrovanie klasických výpletov). Použité špičkové BMX DIRT plášte zn. SCHWALBE model JUMPIN´ JACK ADDIX PERFORMANCE rozmeru 20×2.25, s až 67TPI a špeciálnou ochranou boku plášťa voči bočným prierazom, poskytujú stroju vynikajúce jazdné vlastnosti a vďaka veľkým blokom („štupľom“) exkluzívny záber aj na nespevnenom povrchu, vysušenej prašnej zemi, piesku či blate. Použité kvalitné duše rozmeru 20×2,5 s vysokou objemovou rezervou pre dlhodobú životnosť sú štandardne v modeli S-LINE napustené unikátnym SLIME gelom (patent USA) pre okamžité automatické zacelenie prípadného defektu s veľkosťou „diery“ až do 3mm! Brzdový systém modelu S-LINE je plne hydraulický s použitím originálnych, overených a pri CROSCO B-LINE aj E-LINE dlhodobo dodávaných cyklokomponentov SHIMANO. Za zmienku stojí použitie citlivých vodeodolných odpájačov motora v brzdnom systéme (nutnosť pri elektrickom pohone!) ktoré sú naším vlastným originálnym riešením na ktorý sme patrične hrdí. Na trhu totiž nie sú takéto odpájače bežne pre hydraulické cyklosystémy vôbec dostupné!

Vysokým prínosom pre samotný brzdný účinok ako aj zvýšenú životnosť brzdových kotúčov a platničiek je systém rekuperácie energie (získavanie a ukladanie energie pri brzdení – funkcia motora). Jeho podružnou ale veľmi pozitívnou funkciou je účinné brzdenie motorom už pri jemnom zatlačení ľubovoľnej brzdovej páčky, ešte pred záberom samotných brzdových platničiek na brzdový kotúč. Tento systém výrazne predlžuje životnosť brzdového obloženia aj kotúčov.

  

Ako predné a zadné osvetlenie sú pri CROSCO S-LINE použité kvalitné výkonné LED zdroje vo vodeodolnom vyhotovení s napájaním 48V priamo z hlavného akumulátora (bez meničov napätia!). Predné biele osvetlenie 2x 1200LM 6000K s dvoma až 12W reflektormi so šošovkovou optikou zabezpečuje vysoký výkon osvitu pred strojom v troch režimoch (plný výkon, polovičný výkon, stroboskop), zadné výrazné 2W 7-LED červené svetlo je z bezpečnostných dôvodov zapnuté stále keď je zapnutý samotný stroj. Celá elektoinštalácia je vyhotovená kabelážou s dvojitou izoláciou, s vodeodolnými konektormi so závitovou poistkou proti rozpojeniu a s vodeodlnými mikrospínačmi odpájačov motora. Ako hlavný napájací konektor pre napájanie motora je použitý kvalitný silový konektor typu XT90 s pozlátenými styčnými plochami konektorov (gold plated). Ako hlavný „vypínač“ stroja je využitý elektrický zámok s kľúčikom (podobne ako napr. pri motocykli/aute), nie iba vypínač – zvýšená ochrana proti neoprávnenému použitiu stroja. O aktuálnom stave akumulátora (napätí priamo vo Voltoch!) a tým čo najpresnejšie o približnom zvyšnom dojazde stroja na aktuálne nabitie Vás informuje LED displej na riadidlách.

Pre bezpečnosť jazdca ako aj ostatných účastníkov premávky je v štandarde osadený mechanický zvonček a kvalitné ľavé spätné zrkadlo zn. ZAFAL model CYCLOP. Pre použitie mechanického zvončeka a nie elektronickej sirénky sme sa rozhodli zámerne – podľa našich skúseností chodci či už obci alebo v prírode reagujú prirodzene lepšie a tolerantnejšie (hlavne v prírode) na klasické „zacinkanie“ ako na „zapípanie“ resp. „zahučanie“ čohokoľvek elektronického. Pre zabezpečenie stroja proti neoprávnenej manipulácii/odcudzeniu je štandardne dodávaný kvalitný bezpečnostný zámok v tzv. „kĺbovom prevedení“ (nie obyčajné lanko ani retiazka!) s dvoma kľúčmi. Navyše je na stroji ako darček pre vás osadený účinný otrasový alarm s diaľkovým ovládaním a silou sirény až 105dB, ktorý bezpečne odoženie kohokoľvek kto by začal so strojom “baštrngovať”….

Exkluzivitu a dizajnovú unikátnosť modelu S-LINE podčiarkujú použité dizajnové logá “S-line” umiestnené na oboch stranách rámu a sedla stroja, ako aj unikátny kožený prívesok na kľúče od stroja s elegantným červeným obšitím a logom “S-line” – všetky logá sú v exkluzívnom hliníkovom 3D prevedení. Budete závidieť sami sebe 😊…

.

Štandardná súčasť dodávky:

  • nabíjačka akumulátora 48V 3A,
  • špeciálny programovací USB kábel pre nastavenie riadiacej jednotky motora,
  • rozšírená stupačka COMFORT vrátane bočného stojanu,
  • predná brašna zn. LONGUS (na ráme pod riadidlami) na osobné veci s priehľadným vodeodolným púzdrom na mobilný telefón,
  • bočná brašna zn. KLS (vrátane montážneho kitu) na drobné náradie, minipumpičku, rezervnú poistku, osobné veci a podobne,
  • predné LED osvetlenie 2x 1200LM – biele svetlo, zadné LED osvetlenie – červené svetlo,
  • redukcia hustenia 90° pre pohodlné hustenie kompresorom/pumpu s priamym výstupom,
  • digitálny LED displej pre presné zobrazenie aktuálneho stavu (napätia) akumulátora pre čo najpresnejší odhad dojazdu stroja na aktuálnu kapacitu akumulátora,
  • tachometer s meraním aktuálnej rýchlosti, odjazdených km (celkom/denný), času atď.,
  • špeciálny montážny kit na montáž tachometra a LED displeja na riadidlá,
  • bezpečnostný zámok s dvoma kľúčmi,
  • otrasový alarm s diaľkovým ovládaním vrátane 9V alkalickej batérie,
  • reflexné prvky pre splnenie platnej legislatívy SR,
  • blatníky CROSCO,
  • mechanický minizvonček,
  • spätné zrkadlo ZEFAL CYCLOP,
  • antidefekt SLIME gel v oboch kolesách

.

Nebojte sa elektrických pohonov:

Nebojte sa elektriky – pár riadkov na tému elektropohony a akumulátory a prečo sa dnes elektriky netreba báť…

.

Detailná technická špecifikácia CROSCO S-LINE, ako aj samotneho motora a kumulátora tu:

CROSCO S-LINE – detailna technicka specifikacia stroja

CROSCO S-LINE – detailna technicka specifikacia motora a akumulatora

.

Ceny motokolobežiek CROSCO S-LINE, doplnkov (options), náhradných dielov (ND) a sùvisiacich služieb nájdete tu:

CROSCO – cenník produktov a služieb

Návody, odporúčania a upozornenia:

CROSCO S-LINE – návod na obsluhu a údržbu motokolobežky – WEB

CROSCO S-LINE – REKUPERACIA – UPOZORNENIE !!! – WEB

CROSCO S-LINE – navod na obsluhu SW – WEB

CROSCO S-LINE – navod na nastavenia RJ motora – WEB

CROSCO S-LINE – INSTAL – USB software MP4 win7-8-10 – WEB

CROSCO S-LINE – INSTAL – USB driver MP4 win7-8-10 – WEB

CYKLOCOMPUTER (model BRI8) – návod na obsluhu – WEB

CROSCO S-LINE – navod nabijacka akumulatora 48V.3A – WEB

Navod na pouzitie osadeneho akumulatora

Upozorňujeme že z dôvodu dodržania litery zákona je CROSCO S-LINE štandardne dodávané s nastavením motora, zodpovedajúce zaradeniu do kategórie kolobežky s pomocným motorčekom (kat. „V – nemotorové vozidlá“), t.j. maximálny výkon pomocného motorčeka je 250W (0,25kW) a maximálna rýchlosť stroja 25km/h. O výrobnom nastavení ako aj legislatívnom zaradení stroja informuje výrobný štítok umiestnený odspodu držiaku akumulátora v podsedlovom priestore rámu. Na prianie zákazníka bezplatne preprogramujeme jeho stroj (tuning) na akýkoľvek iný výkon až do 1000W, maximálnu rýchlosť do 38km/h, intenzitu akcelerácie či rekuperácie, pričom zákazník plne zodpovedá za akékoľvek využitie stroja v súvislosti s platným znením zákona o prevádzke na verejných komunikáciách. Ukážka výrobného štítku nižšie.

Otázky/odpovede súvisiace s legislatívou SR ohľadom CROSCO nájdete v sekcii (podstránke) CENNÍKY / PODMIENKY….

.

Certifikáty a osvedčenia:

Vzhľadom na to že model CROSCO S-LINE je postavený na konštrukčnej platforme modelu B-LINE (identický rám, predná vidlica, sedlo, predné koleso…) a využíva rovnaké pohonné ústrojenstvo ako model E-LINE (motor MP5 je konštrukčne rovnaký ako motor GoldenMotor MagicPie4 v modeli E-LINE – tiež súčasť zadného kolesa) máme za to, že sa naň vzťahujú rovnaké certifikáty/osvedčenia/posudky ako na uvedené modely. Jedná sa o nasledovné:

CROSCO B-LINE – certifikát štátnej skúšobne ČR

CROSCO E-LINE – certifikát bezpečnosti – WEB

CROSCO E-LINE – prehlásenie o zhode – WEB

CROSCO E-LINE – znalecký posudok LEGAL 250W.25kmh – WEB

.

Fotogaléria CROSCO S-LINE:

Prinášame samozrejme aj pár reálnych fotiek modelu S-LINE, žiadne štúdio. Vopred ďakujeme že akceptujete amatérske fotografie zhotovené “len tak od pása” mobilom. CROSCO S-LINE je aj tak najkrajšie naživo…

.

Poďakovanie: Za nami vysoko hodnotenú spoluprácu a podporu pri vzniku modelu CROSCO S-LINE ďakujeme distribútorovi elektromotorov GoldenMotor firme E-POHONY Šikula s.r.o. ČR, firme SOFT BANK s.r.o. v Bratislave (rezanie kovov vodným lúčom), firme LOGAN INVESTMENT, a.s. (povrchová úprava materiálov) v Pezinku, ako aj naším zákazníkom a priateľom ktorí vývoj S-LINE sledovali a fandili nám.

Nie je možné pridávať komentáre.